سودان هم به تحریم های نفتی ایران پشت کرد

دبیر شورای مشترک بازرگانان ایران و سودان گفت:سودان تحریم های نفتی علیه ایران را اجرا نخواهد کرد.

؛دکتر پرویز کرباسی در گفت و گو با اکونیوز افزود:در حال حاضر ایران و سودان از نظر سیاسی و تجاری در تفاهم کامل به سر برده و همکاری های نزدیکی با هم دارند.
وی
زمینه حضور تجاری ایران در سودان را بسیار فراهم دانست و گفت :این کشور به خدمات تجاری و فنی و مهندسی ما نیاز دارد و با توجه به اینکه آنها در صنعت نفت بسیار نوپا هستند ایران می تواند تجارب خود در این حوزه را در اختیارشان قرار دهد.
مدیرعامل مرکز تجاری ایران و سودان نیز گفت:به دنبال تنظیم آیین نامه تشکیل مرکز تجاری ایران و سودان توسط  شورای همکاری ایران و آفریقا و همچنین شورای بازرگانی ایران و سودان و اعلام آمادگی معاون رییس جمهور سودان برای کمک به  ایجاد این مرکز، کار انجام این پروژه از مرحله برنامه ریزی و طراحی گذشت. مرکز تجاری ایران و سودان در 9 طبقه تاسیس شده و طبقاتی را برای خرده فروشی کالا و نمایشگاهی به عنوان ویترین کالاهای ایرانی اختصاص خواهد داد.  
گفتنی است که ارتباط  این دو کشور از نظر ارتباطات بانکی ، الکترونیکی و راه های هوایی و دریایی و ... هیچ گونه مشکل خاصی ندارد و زمینه همکاری های دوجانبه بین فعالان اقتصادی دو طرف به راحتی فراهم است.

منبع:اکونیوز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا